Trevlig helg!

Lördagen börjar med regn och halv snöyra. Vänder sedan till solsken! Det är ju drömmigt om något.

Det som inte är drömmigt när när man kommer hem till allmän oreda på gården. Precis vad jag gjorde igår. Bettan stod placerad mitt på gårdsplanen, traktorn slarvigt framför. Gårdsfrun hade också till synes tappat sin bil mitt på gårdsplanen. Lite trött efter en lång vecka parkerade jag på gödselstacken istället. Konkade ur mina kassar med fredagsmys för att mötas av en upprörd Gårdsfru och Gårdsherren som sa att jag var i vägen. Det visade sig att all oordning hängde ihop med att hästarna levt rövare på gården. Unghästarna hade sprängt staketet. Dolly hade hamnat utanför sitt staket och troligen kännt sig övergiven, varpå hon hoppar in till Janne och Queen. Alla hästar som får nya kompisar blir ju glada så klart, men personligen föredrar jag mer kontrollerade ihopsläpp.
Janne är allmänt snäll och kan nog inte ens sparka en annan häst. Inte med flit i vilket fall. Queen är allmänt låg i rang och springer hellre än slåss. Det var ju tur i oturen att Dolpan valde att hoppa in till just de två. Springa runt för fulla muggar hade de tydligen roat sig med alla tre. Janne har fått några sparka på bogen, men det verkade inte vara så illa. Dolly har lite små ytliga sår på flertalet ben medan Queen kommit därifrån utan en skråma…

Hagen då? Jo, den var i någon form av plockepin… Hur lyckas de på så kort tid? Vem som är den skyldiga lär vi aldrig få reda på…

Nåväl, med detta säger vi Trevlig Helg från Stuteri on The Hill!

Lämna en kommentar