Hagbygge

Sommarhagen har genomgått upprustning. Bort med stenar och enar. Den har också expanderat till en riktig drömhage. Inte riktigt klar dock. Det är ju det där med stolp och stängsel… Satan i gatan så tungt det är! Glad i hågen högg jag tag i markborren som gick ner snabbt och väl. Dock till min stora fasa så lyckades jag inte få upp den sen. Det krävs tydligen lite teknik i borrningen. Den ska ömsom upp och ner för att inte fastna. Som tur är så är jag ju rätt begåvad och lärde mig trixet snabbt. När borrandet var klart så skulle stolpen ner. Till min hjälp fanns både slägga och en automatisk stolpbangare… Då kan man ju tro att det går enkelt med den, MEN! Den väger svinmycket och är lite klurig att hålla i.

Till slut var ändå 20 stolp i marken och tråd uppsatt. Trötta armar på mig var ingen underdrift. Kände mig dock väldigt duktig! Så är allt roligare när man hjälps åt som tur är…

Lämna en kommentar