Ett axplock av tankar

Just nu känner jag att motivationen svänger väldigt. Den blir liksom till sina ytterligheter! Ibland vill jag sälja hästarna och sluta rida, en annan gång så tycker jag att det är kul att rida och träna, för att nästa gång bli alldeles matt på situationen och istället ta ett föl på Queen. Så i nästa stund blir jag inspirerad att putsa sadel och träns samt träna på så att vi blir ännu bättre! Varpå nästa sekund så känns det lönlöst för att hela Corona-situationen har satt stopp för det jag tycker är kul – tävla! …och dessutom ska det inte vara solsken i helgen nu när jag ska vara ledig.

Nåväl, jag lämnar dessa tankebanor. Stänger av datorn, går hem från jobbet, unnar mig något gott att dricka och bara laddar batterierna! Tillvaron nu gör att vi inte kan göra så mycket åt situationen utan bara får hänga med. Vi kan ju faktiskt inte göra något mer åt detta än att plocka fram alla positiva tankar vi besitter och le åt tillvaron.

Trevlig helg!

Lämna en kommentar